سرخط خبرها
اولین جلسه استماع عمومی محله کوی سلمان برگزار شد

جمع‌آوری مطالبات اهالی در گام نخست

  • کد خبر: ۳۱۳۱۸
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
جمع‌آوری مطالبات اهالی در گام نخست

صدر - اولین جلسه استماع عمومی کوی سلمان از سوی دفتر توسعه این محله برگزار شد.
این جلسه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور اعضای دفتر توسعه محله، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، ریاست و اعضای شورای اجتماعی محله، تعدادی از معتمدان، هیئت امنای حسینیه‌ها و مساجد، مسئولان پایگاه‌های بسیج محله، نماینده دوام ثامن منطقه، جمعی از اهالی و کسبه محله کوی سلمان، در مسجد زین‌العابدین (ع) واقع در علیمردانی ۳۵ برگزار شد.

کارشناس اجتماعی دفتر توسعه محله کوی سلمان درباره نحوه برگزاری این جلسه گفت: دفتر توسعه کوی سلمان مستقر در ناحیه یک شهرداری منطقه، باتوجه به شناخت اولیه از محله و ویژگی‌های اجتماعی اهالی، برگزاری جلسه‌های استماع عمومی را به عنوان یکی از اقدامات اصلی در راستای اطلاع‌رسانی جامعه محلی و برای معرفی دفتر، شناخت کامل محله، دریافت نظرات و نیازسنجی از اهالی، در دستور کار قرار داد، اما با هم‌زمانی آغاز به کار این دفتر با بحران کرونا و تعطیلی مراکز جمعی و کانون‌های اجتماعی در محله، امکان برگزاری این نوع جلسه‌ها فراهم نبود.
هدی محمودی افزود: هفته گذشته بعد از کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و بازگشایی اماکن عمومی به ویژه مساجد و حسینیه‌ها، امکان برگزاری جلسه‌های عمومی با رعایت قرارداد‌های بهداشتی فراهم شد. با توجه به لزوم برگزاری جلسه‌های استماع عمومی، اقدامات لازم برای برگزاری اولین جلسه از سوی دفتر توسعه محله سلمان، آغاز شد. در گام نخست زمان و مکان برنامه مشخص شد.
مسجد زین‌العابدین (ع) از کانون‌های اصلی اجتماعی در محله سلمان است و مکان مناسبی برای اجرای جلسه بود و در این‌باره هماهنگی‌های لازم با هیئت امنای مسجد انجام شد.
در گام بعدی، پوستر برای اطلاع‌رسانی و نصب در مکان‌های پرتردد محله، طراحی و چاپ شد. در روز‌های نزدیک به زمان برگزاری جلسه، نسخه چاپی پوستر طراحی شده با همکاری اعضای دفتر و تعدادی از اهالی داوطلب، در سطح محله و مکان‌های جمعی و پرتردد (مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس و ...)
نصب و در اختیار کاسبان و معتمدان قرار گرفت و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی بیشتر، منتشر شد.
محمودی ادامه داد: در ابتدای جلسه قربانی، رئیس شورای اجتماعی محله، ضمن معرفی دفتر توسعه، به بیان اقدامات و برنامه‌های شورای اجتماعی و همکاری‌های انجام شده میان دفتر توسعه و شورای اجتماعی پرداخت و خواستار افزایش مشارکت و همکاری اهالی با این دو نهاد در راستای توسعه محله و رفع کمبود‌ها شد. سپس سلطانی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه، لزوم راه‌اندازی دفاتر، اهداف و فعالیت‌های آن را برای حاضران تشریح کرد و از اهالی برای پیشبرد اهداف دفاتر و همکاری با کارشناسان و بیان نظرات و پیشنهاد‌ها و مشکلات و مسائل محله درخواست مساعدت کرد. همچنین آقای زبرجدیان، مسئول دفتر نیز به بیان نحوه فعالیت و اهداف دفتر توسعه سلمان پرداخت و بر لزوم مشارکت همه اهالی، ساکنان و همه اقشار از همه سنین برای شناخت جامع و کامل محله، ارائه برنامه‌ها و انجام اقدامات مؤثر و مشارکتی، تأکید و از حاضران درخواست کرد که نظرات و پیشنهاد‌های خود را درباره کمبود‌ها و ظرفیت‌هایی که در محله وجود دارد در برگه‌های توزیع شده، یادداشت کنند و در اختیار کارشناسان دفتر قرار دهند. خانم گیتی‌بین، فعال بانوان و عضو شورای اجتماعی محله سلمان نیز بعد از بیان مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی حاضران به ویژه بانوان و فعالان محلی، با مطرح کردن سؤالاتی از دفتر توسعه محله و ریاست شورای اجتماعی خواستار پاسخ‌گویی شد.
کارشناس اجتماعی دفتر توسعه محله کوی سلمان افزود: در انتهای جلسه، بعد از گفتگو و مصاحبه انفرادی با فعالان، معتمدان و بانوان حاضر در جلسه و دریافت نظرات و پیشنهاد‌های مکتوب شده آن‌ها، همکاری و مشارکت بیش از پیش اهالی محله با دفتر توسعه را خواستار شدیم و از اهالی خواستیم تا نسبت به معرفی ظرفیت‌ها، کمبود‌ها و داوطلبان محلی یاریگر ما باشند. در این جلسه افزون بر مکتوب شدن نظرات و پیشنهاد‌ها از سوی ۴۰ نفر از حضار و اهالی محله، تعدادی از حاضران در جلسه شامل معتمدان، بانوان، نوجوانان، کهنسالان، ساکنان، کسبه و فعالان، نظرات خود را درباره رسیدگی به معضلات اجتماعی، کمبودها، مشکلات و مسائل جوانان، نارضایتی از سازمان‌های متولی توسعه شهری و خدماتی و به ویژه مشکلات گودال فخار و ساکنان آن مطرح کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->